Szkolenia menedżerskie

Brygadzista, mistrz, lider – zarządzanie podległym zespołem

Celem szkolenia jest przekazanie praktycznej wiedzy i umiejętności dla liderów produkcyjnych z zakresu zarządzania podległym zespołem. Szkolenie umożliwi uświadomienie sobie znaczenia właściwego informowania, wydawania poleceń, przekazywania zadań pracownikom oraz między innymi radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Szkolenie będzie również doskonałą okazją do wymiany doświadczeń.

Kategoria szkolenia: 

Budowanie partnerskich relacji biznesowych

Doskonalenie umiejętności związanych z komunikacją interpersonalną w relacjach biznesowych. Przekazanie wiedzy na temat komunikacji, zapoznanie uczestników z technikami poprawiającymi skuteczność komunikacji, , zapoznanie uczestników z technikami dotyczącymi asertywności, poznanie technik radzenia sobie z trudnymi sytuacjami. Praca ukierunkowana jest na przećwiczenie poznanych technik.

Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach w inwestycyjnym procesie budowlanym

Przedsiębiorca planujący realizację przedsięwzięcia zaliczanego do grupy mogących znacząco oddziaływać na środowisko jest zobligowany do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Wskazany akt administracyjny odgrywa kluczową rolę na całym etapie realizacji przedsięwzięcia – od procesu inwestycyjnego po jego eksploatację.

Inteligencja emocjonalna w praktyce

Jak to się dzieje, że bardzo inteligentni / w klasycznym rozumieniu pojęcia/ uczniowie stają się w dorosłym życiu zaledwie przeciętnymi pracownikami, a ludzie o bardzo wysokim poziomie inteligencji często ledwo radzą sobie w życiu? Najnowsze badania naukowe pokazują, że sukces w życiu zależy nie tylko od intelektu, ale przede wszystkim od umiejętności kierowania emocjami. Twórca pojęcia inteligencji emocjonalnej wyróżnił 8 rodzajów inteligencji. Zasadne jest więc raczej pytanie nie czy jesteś inteligentny, ale jaki jest twój rodzaj inteligencji.
Na to pytanie będziesz mógł sobie odpowiedź po szkoleniu. Dowiesz się też jak doskonalić swoją inteligencję emocjonalną i umiejętności, które składają się na jej współczynnik.

Nowoczesna firma w obliczu zmian

W obecnych czasach przedsiębiorstwa funkcjonują w otoczeniu, które ulega ciągłym przemianom, staje się coraz bardziej złożone i wymagające, a to narzuca konieczność przystosowania się, adaptacji dotychczasowych sposobów działania do nowych okoliczności i wyzwań. Warto także zaznaczyć, ze zwiększa się zakres powiązań firm z otoczeniem poprzez sferę techniczną i ekonomiczną, wpływ problemów społecznych, politycznych i kulturowych. Z jednej strony wzrasta zależność organizacji od czynników zewnętrznych, a z drugiej rośnie rola wpływu czynników wewnętrznych, związanych przez wszystkim z zasobami, jakimi dysponuje organizacja. Każde przedsiębiorstwo, chcąc przetrwać na rynku i utrzymywać przewagę konkurencyjną, musi dostosowywać się do zmian w otoczeniu. Uznaje się, że występuje obecnie orientacja przedsiębiorstw na podporządkowanie się zmianom zachodzącym w sferze wewnętrznej i zewnętrznej, co jest nie tylko wymogiem przetrwania firm, ale i ich rozwoju. Procesy nakierowane na wdrażanie zmian i rozwój wpływają na wzrost efektywności przedsiębiorstw, co przekłada się na wzrost ich wartości.

On-line Asertywność w komunikacji

Asertywność w kontaktach z innymi ludźmi i sobą samym jest umiejętnością przejawiającą się w bezpośrednim komunikowaniu własnych myśli, uczuć, potrzeb, dbałością o własne prawa bez naruszania praw innych osób. A ponieważ nie jest to cecha charakteru a umiejętność, więc można się jej nauczyć. Mówi się, że podobno trening czyni mistrza, a to w przypadku uczenia się zachowań asertywnych sprawdza się w 100 procentach.

Podstawy tworzenia efektywnych analiz i raportów

Raporty i analizy tematyczne stanowią obecnie jedno z głównych narzędzi komunikacji, zarówno wewnątrz organizacji, jak i wobec grup otoczenia. Za ich pomocą przekazywane są wiarygodne, konkretne informacje i dane, przedstawione w sposób dostosowany do potrzeb i oczekiwań odbiorców, w celu umożliwienia im podjęcia świadomych decyzji oraz osiągnięcia założonych celów.

Prawo ochrony środowiska w praktyce

Normy prawa ochrony środowiska nakładają szereg obowiązków na niemal każdy podmiot gospodarczy. Zadaniem niniejszego szkolenia jest wyposażenie pracowników odpowiedzialnych za realizacji tych obowiązków w niezbędną wiedzę oraz praktyczne umiejętności, umożliwiające racjonalne zarządzanie przedsiębiorstwem w przedmiotowym zakresie.

Projektowanie modeli biznesowych

Budowa modelu biznesowego jest strategicznym narzędziem zarządzania nowoczesną firmą. W dynamicznie zmieniającej się sytuacji gospodarczej, wobec postępu technologicznego, nowych wymagań stawianych przez klientów, wzrostu konkurencji w wielu branżach coraz większe znaczenie ma proces przygotowania na pojawiające się wyzwania, stworzenia planu budowania przewagi konkurencyjnej przy maksymalnym wykorzystaniu posiadanych zasobów, zachowaniu poziomu generowanych przychodów i osiąganych zysków. Modele biznesowe mogą być wykorzystywane do budowania strategii rozwoju firmy w obliczu zmian, określaniu jej przewagi konkurencyjnej, tworzeniu planów marketingowych i wizerunkowych, ale także poprzedzać realizację nowych projektów czy wprowadzania nowatorskich produktów i usług.

Rozwiązywanie problemów interpersonalnych w organizacji

Doświadczenia wielu organizacji pokazują jak ważne w obecnych czasach jest efektywne zarządzanie relacjami interpersonalnymi w miejscu pracy. Na dynamicznie zmieniającym się rynku, w dobie zwiększającej się konkurencji w ramach wielu branż, technologii i produktów, wysokiej świadomości dotyczącej konieczności budowania pozytywnego wizerunku firmy i promowania jej oferty różnorodnymi kanałami, coraz istotniejsze jest nie tylko pozyskanie najlepszych pracowników, ale także zapewnienie stałości ich funkcjonowania w firmie.
Istotnym czynnikiem jest także zwiększająca się frustracja ludzi pracujących związana z wysokimi wymaganiami, jakie są przed nimi stawiane, koniecznością godzenia różnych ról życiowych, presją samorealizacji i osiągnięcia sukcesu. Te czynniki sprzyjają nasileniu trudności w relacjach interpersonalnych w pracy – powstawaniu konfliktów, dyskryminacji, agresji czy niezdrowej rywalizacji.
Przed osobami, których zadaniem jest kierowanie pracą innych, pojawiają się nowe wyzwania – zrozumienia przyczyn ludzkich zachowań oraz umiejętności zapobiegania i rozwiązywania trudnych sytuacji interpersonalnych, z zachowaniem swojego autorytetu ale także szanując różnorodność wartości, postaw i motywacji pracowników.

Skuteczne kierowanie zespołem

Uzyskanie wiedzy i umiejętności na temat metod prowadzenia skutecznego zespołu, osiągania założonych celów oraz poprawy relacji międzyludzkich i atmosfery współpracy w środowisku pracy. Doskonalenie umiejętności zarządzania zespołem tak, by wszyscy jego członkowie mogli współpracować ze sobą jak najlepiej, korzystając ze swych talentów i potencjału.

Sytuacje kryzysowe - zarządzanie i budowanie wizerunku

Niezależnie od specyfiki działalności organizacji, otoczenie, w którym funkcjonuje podlega ciągłym zmianom. Często są one nieprzewidywalne, dynamiczne, a w ich wyniku powstają sytuacje, które można określić mianem „trudnych” dla instytucji. Są to sytuacje, w których zostaje naruszona równowaga między potrzebami, działaniem i warunkami działania.
Można stwierdzić, że kryzysy i ich konsekwencje stają się stałym elementem istnienia firmy i pojawiać się będą niezależnie od podejmowanych przez nią działań prewencyjnych. Aby zminimalizować możliwe starty organizacja musi być przygotowana do zmierzenia się z problemami.
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do podejmowania działań w celu przeciwdziałania powstawaniu sytuacji problemowych, sprawnego zarządzania ludźmi oraz informacjami w warunkach zaistnienia kryzysu lub zmiany a także efektywnego reprezentowania organizacji oraz jej wizerunku w kontaktach z uczestnikami sytuacji kryzysowych ( ze szczególnym uwzględnieniem pracowników oraz przedstawicieli mediów).

Wprowadzenie do neurolingwistycznego programowania

Programowanie neurolingwistyczne to jedna z technik rozwoju osobistego i technik rozwijających umiejętności rozumienia i wpływania na innych ludzi. Udział w szkoleniu NLP pozwoli ci dotrzeć do twoich potencjalnych możliwości i przekonać się, że każdy człowiek ma odpowiednie zasoby, by dokonać takiej zmiany jakiej potrzebuje, aby żyć w taki sposób w jaki pragnie.

Zarządzanie czasem własnym z elementami asertywności

„Ci, którzy wykorzystują swój czas najgorzej, najgłośniej uskarżają się na jego brak.”
Jean de La Bruyère
Podczas szkolenia uczestnicy udoskonalą swoje umiejętności związane z efektywnym wykorzystaniem czasu własnego oraz poznają techniki związane z komunikacją asertywną.

Zarządzanie stresem

Stres towarzyszy każdemu z nas zawsze i wszędzie. Stres to fizyczna i psychiczna reakcja na stresor. A stresorem może być każda sytuacja powodująca silne, przytłaczające napięcie. Jak sobie z tym napięciem radzić, by nie odbiło się to na naszym zdrowiu fizycznym i psychicznym? Jak skorzystać ze stresu? Tego można się nauczyć. I można też pomóc innym, by zanim dojdzie do wypalenia zawodowego, potrafili zapobiec nadmiernym napięciom.